Big Fish games

Go down

Big Fish games

Indlæg by Anbodil on Tirs 4 sep 2018 - 18:11

Lige for tiden får jeg genopfrisket nogle af de ret gamle spil fra Big Fish. Jeg har gang i så mange projekter at sims er lidt for omfattende ved siden af. Men de mindre spil er perfekte til lige at holde en pause.
Jeg havde desværre opdaget at jeg havde møl i noget at mit uldstrik...pisse ærgeligt,og hvad skulle jeg så gøre. Jeg fandt ud af at man kan ligge garnet i fryseren natten over, før jeg anbringer det i noget hermetisk tæt. men efter den varme sommer, måtte jeg så gå i krig med min fryser. Varmen havde været for meget for den, så jeg havde isbjerge inden i den. Og så er det som altid haven, og så er jeg i gang med at renovere en barnevogn, og har bestilt textilfarve...så det solblege igen kan blive friskt at se på. Smile
Ja og så er det meget mere.... cheers
Anbodil

Antal indlæg : 358
Geografisk sted : Glamsbjerg

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: Big Fish games

Indlæg by MonaSolstraale on Tirs 4 sep 2018 - 19:06

Æv møl!! utilfreds
Jeg har ikke tal på hvor meget hjemmestrik og ynglings uldtrøjer jeg har fået ødelagt af møl i de seneste år. Jeg tænker det er sundt for os, at man ikke længere behandler uldtøj, med alle de giftige kemikalier.... men det er desværre også "sundt" for møllene.

Bortset fra det lyder det som nogle hyggelige projekter blinkende smiley

Antal indlæg : 255
Geografisk sted : København

Vis brugerens profil

Indlæg by simsister on Tirs 4 sep 2018 - 22:57

Ja, det lyder som en almindelig travl hverdag, som jeg også kender det. Jeg elsker uld, jeg spinder selv og hækler og strikker af nogle helt fantastiske Gutefår med den lækreste uld, man kan tænke sig. Det lyder som om I ikke rigtig har styr på, hvordan man undgår møl. Jeg lægger garnet i lukkede poser med et lille stykke slebet cedertræ. En pose lavendler er også godt sammen med træet. Det lægger jeg ved trøjerne og har ikke haft møl i mange år nu. Ingen af delene er giftigt. Se evt. her:
https://skadedyrshop.dk/alle-miljovenlige-produkter/ceder-trae
simsister

Antal indlæg : 173
Geografisk sted : Nordsjælland

Vis brugerens profil

Indlæg by Anbodil on Ons 5 sep 2018 - 8:58

Ja cedertræ har jeg hørt om. Jeg har heller ikke haft møl før, men efter jeg flyttede købte jeg et andet opbevaringssystem, som desværre var åbent, fordi jeg var træt af alle de poser. Så det var jo ris til egen røv.Rolling Eyes Men nu har jeg købt nogle store plastbeholder med låg! Så den rene uld ikke blir angrebet igen. Det er som om at den hvide uld er deres foretrukne...så måske det farvede stadig rummer rester som møllene ikke er begejstrede for! Surprised
Anbodil

Vis brugerens profil

Indlæg by Erpe on Ons 5 sep 2018 - 10:11

Jeg har ikke styr på, hvor mange af mine spil, der er fra Big Fish. For jeg henter dem jo bare fra Apple’s App Store. Men de er jo af samme type alligevel Smile

Jeg har desværre også en masse andre ting, som jeg helst skal have lavet, før jeg køber ny computer og skifter til større spil igen. Desuden er jeg blevet optaget af at følge med i fodboldkrisen, selvom min interesse i landsholdet normalt er lille. For jeg finder det interessant at se, at DBU stadig prioriterer amatørfodbold højere end både eliten, streamingtjenesterne og deres internationale fodboldforbindelser. De indførte jo også kun professionel fodbold i Danmark i 1978, fordi Helge Sander og Harald Nielsen ellers ville have lavet en konkurrerende liga. Men selvom dette nu er hele 40 siden, og der er kommet helt andre personer i ledelsen af DBU, så er “amatørismen” altså stadig så stor, at DBU ønsker at straffe landsholdsspillerne, andre lande og seerne ved at tabe to landskampe i denne uge med vilje bare for at vise landsholdsspillerne, at de ikke er uundværlige. Problemet er bare, at DBU efter min mening ikke kan vinde, men i stedet bare risikerer, at en masse landsholdsspillere ender med at melde permanent fra til landsholdet. For jeg tror ikke på, at DBU kan få dem til at ofre deres private sponsorer bare for at spille stort set ulønnet på landsholdet, når de tjener hundredetusindvis af kroner om ugen bare ved at spille på deres klubhold. På landsholdet tjener de jo kun symbolsk, og 6800 kr for at spille en landskamp er jo ikke årsagen til, at de overhovedet stadig har gidet landskampe. Så hvorfor skulle de dog fortsætte på landsholdet, når DBU behandler dem på denne nedladende måde?

Erpe

Antal indlæg : 68

Vis brugerens profil

Indlæg by Anbodil on Ons 5 sep 2018 - 12:16

Uha fodbold kan jeg ikke snakke med om! Men jeg har også et utal af Big Fish´s spil. Faktisk over to kontoer...en gammel og en nyere. Desværre kan jeg ikke mere får gamemanageren til at logge til de gamle spil, selv om jeg taster den gamle konto ind...desuden overvejer jeg at stoppe mit medlemsskab. OG...smide alle de gamle spil ud.
OG sjovt nok er det 2 spil fra en helt anden side, som er mine top favoritter og har været det i over 20 år. Nemlig www.lenagames.com
Her er det Big Jig og naturligvis Big Patience som er mine hit.... Very Happy
Anbodil

Vis brugerens profil

Indlæg by Erpe on Ons 5 sep 2018 - 12:43

Jeg er som nævnt heller ikke overvældende interesseret i fodbold. Men alligevel skal jeg se kampen i aften. For de håber jo på ikke at blive ydmyget, selvom der er stor sandsynlighed for, at de bliver det. En fan, der er rejst ned til Slovakiet for at se kampen, skrev, at han anser 1-8 for at være en sejr til Danmark, hvorimod 1-12 efter hans mening vil være en ydmygelse. Jeg vil dog anse begge dele for at være sejre, fordi Danmark jo så fik scoret. Men det kan gå meget værre:
I 1908 vandt Danmark 17-1 over Frankrig, som det ses på https://www.dr.dk/sporten/fodbold/landsholdet/overblik-da-danmark-smadrede-frankrig-17-1
Dette var selvfølgelig for længe siden. Men endnu større sejre ses også i moderne fodbold. For så sent som i 2001 vandt Australien 31-0 over Amerikansk Samoa i en officiel kvalifikationskamp under FIFA ifølge https://en.m.wikipedia.org/wiki/Australia_31–0_American_Samoa Problemet er dog, om Slovakiet vil forsøge at vinde stort eller i stedet bare slappe af for at minimere risikoen for at få spillere skadet?

Jeg spiller stadig de samme tre spil:
Township
Airport City
Sims Freeplay

Men jeg kan mærke, at jeg har spillet dem for længe og derfor trænger til noget nyt. Der er bare ikke rigtigt nogen iPad spil, som jeg har den store lyst til at spille i stedet for. Så jeg har brug for en ny PC Smile

Erpe

Vis brugerens profil

Indlæg by Anbodil on Tors 6 sep 2018 - 8:46

Hmmm ja ud fra hvad jeg fik af briefing fra DR1 så klarede det danske hold af uortodokse landholdsspillere så udmærket, taget alt i betragtning. Og selvom jeg ikke interessere mig for fodbold, så er det ikke rigtigt at jeg intet ved. Jeg ved dog ikke hvad de "strejker" over....landsholdsspillerne. Så vidt jeg ved får de løn af deres klubber og et ekstra beløb for hver kamp de spiller og 6800 kr. for en kamp er da en ret høj timeløn i mine øjne. Er det ikke bare sådan at fodboldspillere lønmæssigt er temmelig forkælede efterhånden?? Okej ja, de får en del skader ind i mellem, men det ved de jo når de vælger at blive proffesionelle, og der er da også tilknyttet dygtige folk til en klub, for at tage sig af den slags. De mister heller ikke deres faste løn. Kun løntillæggene for kampene, mens skaden udbedres. Og hvad skader angår, er de stadig bedre stillet både på den ene og den anden måde, end fx balletdansere....og de får en bedre løn. At jeg synes fodboldspillere er forkælede er måske derfor jeg ikke gider se fodbold!!! haha Evil or Very Mad
Anbodil

Vis brugerens profil

Indlæg by Erpe on Tors 6 sep 2018 - 11:40

@Anbodil
Vi kan godt blive enige om, at professionelle fodboldspillere får urimelig høje lønninger. Samt at det er det rene vanvid, når verdensstjerner som Ronaldo og Messi sælges for beløb på omkring en milliard euro. Men selvom vi synes, at en fodboldspiller da umuligt kan være så meget værd, så må de jo være det alligevel, fordi der jo findes så mange millioner fodboldfans, der vil betale streamingtjenesterne dyrt for at få lov til at se girafferne.

Ifølge https://www.dr.dk/sporten/fodbold/eriksen-sponsoreres-millioner tjente Christian Eriksen allerede i 2010 hele seks millioner kroner på sin sponsorkontrakt med Nike, og jeg ville ikke blive overrasket, hvis kontrakten i mellemtiden er steget til mindst det dobbelte. Nu forlanger DBU så, at han skal stille op i landsholdstrøje og i stedet reklamere for konkurrenten Hummel bare for at glæde DBU, så DBU kan få nogle flere millioner fra Hummel. Hvis han ikke vil det, fordi det jo vil koste ham mange millioner, så må han ifølge DBU trække sig fra landsholdet.

Et par af de andre har allerede samme problem, hvis DBU får deres ændringer igennem, og endnu flere risikerer at få det næste gang DBU får endnu en ny sponsor. Så spillerne er forståeligt utrygge. Men DBU er grådige og vil hellere have nogle flere millioner fra sponsorerne at gøre godt med end sikre, at alle de bedste spillere fortsat vil være til rådighed i fremtidige landskampe. Dette problem og denne usikkerhed ønsker spillerne bare ikke at skulle leve med.

Ja, Slovakiet vandt kun 3-0, hvilket jo var meget mindre end frygtet. Men hovedårsagen var formentlig, at Slovakiet kun ønskede at bruge kampen som forberedelse til en vigtig kamp på søndag. Slovakerne frygtede skader, fordi de danske amatører sikkert ville blive trætte og komme for sent med taklingerne. De kunne have undgået dette ved at lade et reservehold møde danskerne. Men i stedet mente deres træner åbenbart stadig at kunne bruge kampen, hvis bare de slovakiske spillere gik ned i tempo, så danskerne nemmere kunne følge med uden at blive for trætte trods deres manglende træning. Derfor vandt Slovakiet kun med små cifre.

Men forhåbentlig er DBU også klar over, at den uventet beskedne sejr hovedsageligt skyldtes slovakerne, og at det formentlig vil gå langt værre, hvis Danmark stiller med samme hold i den vigtige kamp mod Wales. For den walisiske træner ved jo udmærket, at den sikreste måde at vinde på - og også fået god målscore - er at lægge ud i et højt tempo og få danskerne til at løbe så meget som muligt, så de hurtigt bliver så trætte, at Wales sikkert kan score nærmest, som det passer dem Smile

Erpe

Vis brugerens profil

Indlæg by Anbodil on Tors 6 sep 2018 - 11:51

Jaså...altså er der gået fodboldpolitik i den. Endnu en grund til fodbold ikke kan fænge mig! scratch
Anbodil

Vis brugerens profil

Indlæg by Erpe on Tors 6 sep 2018 - 12:16

Jeg vil nu snarere kalde det grådighed end politik Smile

Problemet er som nævnt de mange millioner. Men det er nok ikke engang bare indkomsterne fra salg af billetter til stadion og adgang til streamingtjenester, der er årsagen til, at der er så gigantiske summer på spil. For hovedårsagen er formentlig de mange reklamer, der sælges til annoncører og sponsorer. Også på TV mødes vi jo af reklamer hele tiden og alle vegne, og de er efter min mening dødirriterende. I aftes så jeg som nævnt fodboldkampen på kanal 5, og der var masser af 5-10 minutter lange reklamepauser både før kampen, i pausen og efter kampen, hvor jeg derfor opgav at vente på kommentarerne fra Flemming Poulsen og Frank Arnesen. Desuden slukkede jeg for lyden under alle de andre reklamepauser. For jeg hader den slags. Men der må jo være nogen, der ikke har noget imod dem. For ellers ville både TV3-kanalerne og kanal 4, kanal 5, 6eren og kanal 9 jo være døde forlængst, og der ville så heller ikke have været alle disse millioner på spil i sponsoraftalerne. Men forstå det, hvem der kan Wink

Erpe

Vis brugerens profil

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Tilbage til toppen