Historien om Jarl Severinsen

Go down

Historien om Jarl Severinsen

Indlæg by Anbodil on Lør 25 aug 2018 - 14:33

Nu fik jeg lyst til at spille sims igen, men da jeg savner sims 3 forsøger jeg mig med det. jeg valgte vejr og dyre pakkerne fra, men spille med alle de andre!

Denne historie er om Jarl Severinsen, som gerne vil være mystiker.
Han er en eventyrlysten fyr, med hang til at spekulere over livets udfordringer, og så kan han godt lide at samle.
Han købte sig et vejrbidt hus langt væk fra andre og med havudsigt. Om det blir for ensomt må tiden vise. Han vil morderlig gerne have en cykel og måske en lille jolle, men så skal han ha et arbejde. Kassen er slunken efter huskøbet.
Han kunne også godt tænke sig at rejse ud og se verden, opleve noget nyt.
Men som altid i sims 3 må han starte med at læse lidt om madlavning og den slags. Han elsker ellers hotdogs, men selv det kan jo gi røg i køkkenet, hvis man ikke har læst på lektien.

Anbodil

Antal indlæg : 493
Geografisk sted : Glamsbjerg

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: Historien om Jarl Severinsen

Indlæg by Anbodil on Søn 26 aug 2018 - 8:07

Jarl får indrettet sig, men området trækker, og i sær een butik vil han gerne kikke nærmere på. Så han begiver sig ind mod byen, men stien fra hans hus og til alfavej er lang synes han.

Naturligvis ligger butikken i den anden ende af byen...længst væk. Sådan er det altid. Jarl prajer en taxa og så er det bare afsted og der er langt.

Da han går ind i butikken blir man mødt af mange mærkelige lugte. Knastørre krydderier eller er det urter, og mugne støvede lugte fra en mængde gamle fønnede bøger rammer ham også. Der står små flasker og flakoner alle vegne og glas med mystisk indhold.

Jarl finder en morderlig tyk bog med et flot læderpræg på forsiden. Da den ligger fremme på et stativ,og indbyder til at bladre i og læse, kan han ikke dy sig. Han fordyber sig i den gamle bog og lærer at lave en lykkepotion. Hvem ved....det kan måske blive nyttig viden en dag...

Da han har set sig mæt i alle tingene, får han købt det eleksir han ønskede at købe. Mens han står ved kassen opdager han at der foregår mystiske ting bag ham, og da han har betalt, kan han da heller ikke dy sig for at undersøge "boksen" nærmere selv.

Det viser sig at han ender på nabogrunden, som åbenbart er en slags beværtning eller måske en klub. Han går inderfor for at undersøge den nærmere og oplever at han ikke er alene. Der er andre simmere som snakker med hinanden. Musikken lyder i baggrunden. Jarl laver sig en alm. drik og falder i snak med en af de besøgende. Da han bagefter går ovenpå af nysgerrighed, får han øje på et flot spejl.
Da han stiller sig op for at kikke nærmere på det, blir han helt forskrækket da et mystisk ansigt toner frem i spejlet, og nej det er ikke hans.

Han kommer til at tænke på eventyret om snehvide og sætningen ; lille spejl på væggen der, hvem er smukkest i landet her! Hvilket får ham til at grine. så han får da også en sludder med manden i spejlet, men det er nu ikke om hvem som er smukkest her i byen.
Bagefter viser det sig at klokken rammer midnat, så det er nok på tide at finde sengen. Han er meget træt, så han prajer en taxa. Og efter den lange løbetur til stranden opdager han noget underligt som står ved hans postkasse, men han er for træt til at tage nærmere notits af det og går direkte i seng.

Næste morgen er Jarl skrupsulten, så han prøver at lave vafler, men de brænder desværre på, øv. så han ender op med cornflakes istedet.

Han kunne godt tænke sig at lære noget, så han finder avisen for at se om der skulle være noget billig undervisning et eller andet sted i byen.

Jooo han kan få en skrivetime, i den lokale kontorbygning. Mens han læser skæver han til den mærkelige tingest som er dukket op på grunden. Men selvom han er nysgerrig, vil han hellere til byen end undersøge genstanden nærmere.
Efter skrivetimen falder han i staver ude foran kontorene og hensynker i grublerier om livets trivialiteter. Sådan sidder han længe i egne tanker, indtil han pludselig kommer i tanke om tingesten på hans grund. Måske det var tiden for at undersøge, hvad det egentlig er!!!

Anbodil

Vis brugerens profil

Indlæg by simsister on Søn 26 aug 2018 - 12:15

Super fedt Bodil. Ja, så må vi bare håbe, dit Sims 3 klarer skærene, til du i det mindste er færdig med historien. Held og lykke med det projekt. blinkende smiley
simsister

Antal indlæg : 213
Geografisk sted : Nordsjælland

Vis brugerens profil

Indlæg by Anbodil on Tirs 28 aug 2018 - 12:57

Da Jarl begiver sig hjemad, vælger han at bruge "Apostlenes heste". Det gir ham mulighed for at finde bl.a. nogle frø og en halvædelsten, men det gør også at det er blevet mørkt inden han når hjem.
Han nærmer sig forsigtigt den skindende metalgenstand og med bævrende hjerte, og alle antennerne ude, rører han forsigtigt med foden, metalpladen i midten. Hans hjerte sidder i halsen, da tingesten pludselig begynder at lyse mens en kraftig knitrende, syngende lyd fylder den øde strand.

Jarl viger tilbage og kikker skræmt og facineret på den lysende tingest. Pludselig træder en mærkelig person ud af lyset! Han præsenterer sig som Emit og fortæller at tingesten er en indgang til fremtiden, men hvis Jarl vil rejse, må han have en almanak.
Han rækker Jarl almanakken, som han stumt tager i mod. Rejse til fremtiden...jarl er helt fortumlet...men kan også mærke at spændingen begynder at stige inden i ham.

Emit spørger om Jarl vil deltage i en række opgaver, som kan hjælpe ham i forståelsen af hvad det hele går ud på, og Jarl indvilliger, stadig målløs.
Jamen så kan du finde de elementer som ligger spredt på stranden...Jarl går straks igang med opgaven. Det er ret nemt at finde dem i mørket,  da de lyser svagt.

Da han har afleveret dem tilbage til Emit, spørger han om han vil rejse med nu, men her ryster Jarl på hovedet. Han er træt og vil lige fordøje oplevelserne, men satser på at han rejser i morgen. Emit nikker og siger så på gensyn og væk er han.

Jarl er blevet sulten så han laver lidt mad før han går til køjs, imens står fremtidrejseren og lyser kraftigt i mørket. Jarl tænker at den måske kan holde ubudne gæster borte med dens lyde og lys.......og så sover han.
Anbodil

Vis brugerens profil

Indlæg by Anbodil on Tirs 28 aug 2018 - 23:09

Næste morgen, får Jarl hurtigt badet og spist morgenmad, hvorefter han med tilbageholdt åndedræt vover sig ind i lyset til fremtiden.
Efter en lettere ubehagelig rutsjetur, som varer 5 min. lander han på taget af noget byggeri i en stil han aldrig har set før.

Han tager et kik ud over byen...jaa den er imponerende og meget stringent med snorlige veje og bløde buer på bebyggelserne, lidt beplantning er der også, men ellers er han ikke imponeret. Han synes faktisk at byen ser grå og kedelig ud. Emit møder han med en spøjs anordning. En slags rygflyver...egentlig meget smart. han gir ham en ny opgave og fortæller at han har efterkommere i byen og hvor de bor. det får Jarl til at gøre store øjne. Se...det havde han ikke regnet med, og hans nysgerrighed blir straks vagt.
Han kaster sig ud i at bruge sin rygflyver og tumler klodset gennem luften mod adressen han har fået udpeget. Efter lidt tid i luften går det lidt bedre med at styre den satans rygraket, men landingen er alt andet end elegant. Hmmm måske han kan lære det med tiden.

Han står udenfor et kæmpe træhus, som godt nok ser meget forsømt og slidt ud, men måske man ikke kender til maling i fremtiden??
Han ringer spændt på døren, men må vente længe før den blir åbnet. En rødhåret ung kvinde tager imod ham og de hilser og præsentere sig for hinanden. Hun hedder åbenbart Nancy Severinsen.

Da hun hører hans navn og han fortæller at de åbenbart er i fam. blir hun overrasket og byder ham indenfor. Huset ER stort også indeni, men hvad der overrasker ham er at det hele,..også møblerne ligner noget som er ældre end ham selv. Ja det ligner slet ikke noget fra byen...måske mere noget fra en mineby eller lign.
De udveksler høfligheder, mens han prøver at fordøje at deres eksistens måske betyder at han på et tidspunkt vil få sig en kæreste/ kone og børn......vildt underlig tanke lige nu. affraid

Der er flere i huset og pludselig er han omgivet at tilsyneladende familiemedlemmer. Anwar er på alder med Nancy. Sebastian er yngre og Jarl kan se visse ligheder med sig selv i ham. Der er også en lyshåret knægt med det mærkelige navn Alaa. Snart er de fordybet i snak, men indimellem tager de en disk op af lommen og står pludselig med en spøjs figur i form af et hologram, som de taler med. Jarl er dybt facineret og spørger om hvor man kan få fat i sådan en og om den er nem at passe, m.m.
Han beslutter på stedet, at han også vil eje et sådan "dyr".

Efter en masse snak og løst og fast får Jarl på opdagelse i huset. Han har ret i at det er kæmpe stort. Der er ikke mindre end 3 kælderetager, men kasser og pakker. Måske de har fungeret som beskyttelses rum?? Da han kommer op i stuen igen hører han musik. Han prøver at lede efter hvor det kommer fra, men det lader til at komme ud fra væggende??? Shocked
Han går ovenpå, hvor der er adskellige soveværelser, men efter at han tjekket hvert rum grundigt har han stadig ikke fundet ud af, hvor musikken kommer fra. Langt om længe finder han endnu en trappe til endnu en etage ovenpå, oppe under taget. Og her står en gettoblaster. Altså ikke noget mystik fremtid noget her. Men huset er stort med sine ialt 6 etager. Var det mon sådan noget man byggede i begyndelsen af 1900 tallet??.

Der er ikke tid til at spekulere mere over det. Efter et måltid sammen med fam. er han blevet meget træt og da de andre også går til køjs, finder han en ledig seng og falder omkuld. Kl. 3 om natten vækker Nancy ham dog og siger han nok hellere må tage hjem.
Men hjem...hvor er det??
Han finder sin rygraket frem og flyver tilbage til, hvad der må være et slags vandrehjem for tidsrejsende. Da han leder efter en seng, får han øje på en lille disk på et sofabord. Den ligner altså........han tager den op og frem kommer et hologram af en nuser fyr som hedder Svend Åge.. Rolling Eyes Han er dybt facineret, og får en sludder med den. Bagefter vil han ligge den tilbage, men efter en pludselig indskydelse, stikker han den i lommen i stedet.

Han leder videre og finder endelig en ledig seng. Den er meget komfortabel, men han savner nu alligevel en dyne. Alligevel lykkedes det ham at falde i søvn ret hurtigt.

Ups!!! så opdagede jeg forsent at jeg havde glemt at formindske billederne  Crying or Very sad men forhåbentlig husker jeg det fremover... smigret
Anbodil

Vis brugerens profil

Indlæg by Anbodil on Tors 30 aug 2018 - 11:08

Jarl våger udhvilet næste dag, efter en drømmeløs søvn. I dag vil han gennemføre nogle af de opgaver Emit pålægger ham, og det indebærer et vis gennemsyn af byen.
Jarl går på toilettet for at nette sig, men kan ikke finde bruseren. I stedet står der et underligt apparat......hmmm Han får gang i det og det lader til at være en "tørrenser" af en slags. Men hva det er da bedre end ingenting.

Og så er det vist blevet tid til at øve sig med rygraketten. Han går udenfor og tager den på...og så øver han sig på at blive bedre til at manøvrere i luften. Al den træning gør Jarl sulten, så han må vist hellere finde køkkenet.
Her står flere retter som er lavet, så han vælger en sammenkogt med tomat. Ja okej...det kan spises.. og det smager da også okej, men Jarl aner en svag syntetisk eftersmag...ak så det er fremtiden...syntetisk fremstillet mad??!! Det tegner ikke godt.
Jarl har opdaget at der ligger flere dimser og anordninger rundt omkring på Vandrehjemmet, så han har bemægtiget sig noget som minder om en metal/plastik bold og så en slags skateboard.
Han tager skateboardet frem og gør klar til at tage til byen. Uha..det er med tungen lige i munden, det her!!!

Først besøger han butikken hvor de sælger robotter, gismoer og dimsedutter m.m.
Han kommer helskinnet frem, men hans mave er begyndt at gøre knuder på en træls måde. Han får hilst på robotten Seven, som kan oplyse at toilettet er på etagen nedenunder. Jarls maveindhold er på vej op, så han styrter afsted.
Bagefter vil han undersøge den "bold" han tog fra vandrehjemmet. Han vender, drejer og nærstuderer den...trykker lidt hist og her og pludselig
svæver den og kaster en skærm af sig.....ej DET var smart!
Jarl opdager det er en computer med holografisk skærm....skide smart synes han!

Men han konstatere også at det trods alt er rart at noget ikke har forandret sig sønderligt ud i fremtiden  Very Happy

Han går op igen og prøver kræfter med computeren på en større maskine af en slags.Noget af den ligner mest af alt et kæmpe æg. Pludselig har han lært at lave et element....tænk at det ikke er sværere, men det er jo nok dens computers skyld.
Det er blevet tid for Jarl at "tøffe" videre på hans skateboard...der er meget han ikke har set endnu.

Han får sig en kaffe på Utopien, som er en restaurant og cafe. Og da han vil kikke på stjerne i Observatoriet Mercurion blir han dybt fasineret.
Han ser på vej ud at de har et stillingsopslag hængende og uden at tænke sig ordentligt om, søger han stillingen.
Så tak...nu har han altså job i fremtiden som Rumvicevært! 8 til 16 alle hverdage er hans arbejdstid. Han håber at kunne lære noget, men helt let bliver det nok ikke.
Det er blevet mørkt og Jarl er blevet træt efter alle de indtryk så han tager tilbage til vandrehjemmet for at finde sengen. Denne gang har han lært så meget så han indstiller den til at drømme om vand...og så er det godnat.
Anbodil

Vis brugerens profil

Indlæg by Anbodil on Tors 30 aug 2018 - 13:37

Jeg er ked af at historien allerede slutter her. Men selvom det hjalp lidt at ligge RAS´s overwatch ind, så har jeg besluttet at oprette et nyt spil hvor jeg kun ligger det ind i spillet som jeg vil bruge til min nye historie. Det er en større opgave, men jeg tror det kan betale sig. Desuden har jeg stadig 3000 point i The Store jeg kan lege med...og de skal sg bruges.....hæhæ.
håber I vil bære over med mig. Der skal nok komme en ny historie! nerd
Anbodil

Vis brugerens profil

Indlæg by Anbodil on Tors 30 aug 2018 - 14:32

wow Øhhh jeg kunne godt bruge nogle gode ideer. Hvor skal historien foregå???
Skal det være noget med drager og mystik, eller skal vi i 30-40ernes Charlston, eller skal vi fortsætte med fremtiden, eller.....??????
Kom frisk med et forslag!!!!
Anbodil

Vis brugerens profil

Indlæg by simsister on Tors 30 aug 2018 - 14:34

Ja, en smule anderledes end du plejer, Anbodil. Men det er også ok. Jeg fulgte med, for "Ind i fremtiden" var en af de pakker, jeg valgte fra, fordi Paradisøen ødelagde mit spil (og mit spilhumør). Derfor synes jeg, det var ret spændende. Tak for kigget.
simsister

Vis brugerens profil

Indlæg by simsister on Tors 30 aug 2018 - 14:34

Ja, en smule anderledes end du plejer, Anbodil. Men det er også ok. Jeg fulgte med, for "Ind i fremtiden" var en af de pakker, jeg valgte fra, fordi Paradisøen ødelagde mit spil (og mit spilhumør). Derfor synes jeg, det var ret spændende. Tak for kigget.
simsister

Vis brugerens profil

Indlæg by MonaSolstraale on Tors 30 aug 2018 - 17:15

Dragerne er ret søde og det er en flot verden.... så vidt jeg husker Smile …… men hvad skal den handle om? Det er et svært spørgsmål..... Rundtosset

Ærgerligt du skulle få så store problemer med din historie.

Antal indlæg : 331
Geografisk sted : København

Vis brugerens profil

Indlæg by Anbodil on Tors 30 aug 2018 - 18:01

Jeg kan se at jeg slet ikke har købt Roaring Heights....Nogen som kender nabolaget og kan fortælle lidt om det???

Måske sku man spille ganster eller noget lign. Surprised

Men jeg har heller ikke Lucky Palms, og det nabolag virker ret tiltalende...sådan ørkenagtigt ligesom Oasis springs i sims 4.....meeen det er godt nok også dyrere... pale Men pyt jeg tror faktisk at nabolaget kan bruges til Western tema faktisk....jooo det er tiltalende. cheers
Anbodil

Vis brugerens profil

Indlæg by MonaSolstraale on Tors 30 aug 2018 - 21:35

Roaring Heights er glimrende til et gangster tema. Bygningerne er i Art Deco stil. Jeg tror nok det var der, at simmerne fik mulighed for at lave glaskunst.
Lycky Palms er et ørkenlandskab. Alle Sims3 landskaberne er ret flotte, på hver deres måde.

Antal indlæg : 331
Geografisk sted : København

Vis brugerens profil

Indlæg by Anbodil on Fre 31 aug 2018 - 0:17

Jeg endte op med at købe Lucky Palms....så det kommer der nok en lille historie ud af... Wink
Anbodil

Vis brugerens profil

Indlæg by Timian2 on Man 10 sep 2018 - 8:53

Så vil jeg glæde mig til det Smile Jeg ville gerne have brugt lidt mere tid sammen med Jarl. Måske Jarl bliver en ægte tidsrejsende og kan tage til middelalderen også Smile Der må også være mere trolddom at lære . Uanset så var det en hyggelig historie. Tak for den
Timian2

Antal indlæg : 82
Geografisk sted : Kalundborg

Vis brugerens profil

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Tilbage til toppen